Kundklubben ger fördelar både för kund och säljare

03 september 2019 william eriksson
Kundklubben ger fördelar både för kund och säljare

Alla vill väl få möjlighet att köpa just de saker och tjänster man själv är intresserad av till ett riktigt bra pris. Rabatter och prissänkningar är trots allt inte fördelaktiga om det inte handlar om sådant vi faktiskt vill ha och ändå skulle ha betalat för. Genom att gå med i en kundklubb hos de företag man redan är kund hos får man möjlighet att få speciella rabatter och erbjudanden på sådant som man gillar och behöver hos ett företag man redan trivs med att handla från. För företaget blir det ytterligare en möjlighet att visa att man värdesätter sina kunder.

 

Alla tjänar på nöjda kunder

Kundklubbsmedlemskapet kan erbjuda allt från rena rabatter till förtur på rea eller exklusiva kundklubbsevenemang med föreläsningar med poplära profiler inom den aktuella branschen. Ofta är ett medlemskap kopplat till ett bonussystem där kunder belönas med större rabatter ju mer de handlar för. För företaget blir kundklubben ett sätt att knyta kunden till sig och få ytterligare information om exakt vad kunderna som tillhör företagets målgrupp vill ha. På så vis kan företaget rikta in sig ännu mer mot de mest intressanta varorna eller tjänsterna och därigenom få ännu nöjdare kunder. 

 

 

Hjälp med färdiga kundklubbslösningar

För ett företag som ännu inte har en kundklubb finns det bra och färdiga lösningar att använda sig av. Beroende på vad företaget har för verksamhet och önskemål kan olika lösningar skräddarsys för att passa såväl företaget som dess kunder. Det kan handla om exempelvis att få en specifik webbportal för kundklubben med ett grafiskt utseende som går hand i hand med företagets, olika verktyg för att planera aktiviteter eller lösningar för att mäta och följa upp olika aktiviteter för att se hur mycket de genererade åt företaget. Inspiration Company är ett av de företag som kan erbjuda sådana tjänster.

Fler nyheter

27 september 2022

Vad är ett intyg?